Show simple item record

Title:
Az iskolai lovasoktatás helyzete és fejlesztésének esélyei
dc.contributor.authorRemete, Anna
dc.date.accessioned2013-03-26T12:50:17Z
dc.date.available2013-03-26T12:50:17Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10832/841
dc.description.abstractDolgozatom első részében a lovasok képzésének lehetőségeit gyűjtöttem össze, hogy milyen közép - és felsőfokú végzettségeket lehet megszerezni. Majd a Nemzeti Alaptanterv lovas ágazathoz kapcsolódó részét tartottam fontosnak megemlíteni. A dolgozat legnagyobb részét a gyerekek, szülők és tanárok jellemzőire, problémáira, a figyelem felhívás lehetőségeire szántam, hiszen ezt tartom célnak a közeljövőben. Összefoglalva elmondható, hogy bár jó úton haladunk a cél felé, mely szerint a gyerekek életébe vissza szeretnénk hozni a lovat, a lovassportot, a lovas élet elemeit, még sajnos messze járunk az erre megfelelő rendszer kialakításában, és a köztudatba való elterjesztésében. Az évfolyam szintű lovasoktatás megszervezése még gyerekcipőben jár, kevés az információ a lovardák és az iskolák felé is. Továbbra sincsen elegendő olyan lovarda és szakképzett lovas oktató, aki ezt a feladatot el tudná látni. Ahhoz egy 25-30 fős osztály eljusson a lovardába nagyon sok szervezésre, pénzre és időre van szükség. A lovardában minimum 3-5 lónak kell egyszerre dolgoznia, amihez 3-5 szakképzett oktató is kell. A pálya mérete is ennek megfelelően kell, hogy rendelkezésre álljon. Fedeles lovarda is szükséges, ami jelenleg nem sok helyen érhető el, főként a vidéki városokat nézve. Az elméleti oktatáshoz helységet kell kialakítani, biztosítani. Öltöző, zuhanyzó, megfelelő kiszolgálóhelységek szükségesek. Oktató kell az elméletet tanulókhoz is. Összesen tehát elmondható, hogy minimum 5 a lovarda alkalmazásában álló személyre van szükség. Nekik fizetést kell adni, adókat, járulékokat kell fizetni. Ezt a jelenlegi helyzetben országos szinten nem sok lovarda tudja biztosítani. Meg kell találni annak a módját és lehetőségét, hogy az igazán tehetséges lovasok ne a szüleik anyagi lehetőségeiktől függjenek. Sok munka áll még előttünk, sok a megválaszolatlan kérdés mindenkiben, sok a nem teljesen átlátható képzési és oktatási rendszerben a probléma, de mostanra végre elkészült a Kincsem-Nemzeti Lovas Program, 2013 szeptemberétől a Nemzeti Alaptanterv tartalmazza a lovasoktatást. Úgy érzem, hogy ha halványan is, de már látható az alagút végén a fény, hogy lesznek még magyar olimpikonok…hu
dc.language.isohuhu
dc.subjecthu
dc.subjectLovassporthu
dc.subjectLovastanárhu
dc.subjectIskolai lovasoktatáshu
dc.subjectMagyarországhu
dc.subjectHippológiahu
dc.subjectBozzai Attila (supervisor)hu
dc.subjectHorsesen
dc.subjectHorse racingen
dc.subjectHungaryen
dc.subjectHippologyen
dc.titleAz iskolai lovasoktatás helyzete és fejlesztésének esélyeihu
dc.typeThesisen
dc.identifier.accessionnumB-10040


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record